Heerlijke start van onze rondreis - Reisverslag uit Nainamadama West, Sri Lanka van Jannet Wiersma - WaarBenJij.nu Heerlijke start van onze rondreis - Reisverslag uit Nainamadama West, Sri Lanka van Jannet Wiersma - WaarBenJij.nu

Heerlijke start van onze rondreis

Blijf op de hoogte en volg Jannet

21 December 2015 | Sri Lanka, Nainamadama West

Gisteren kwamen we op Colombo AirPort aan en werden opgewacht door Damit, onze chauffeur voor de komende twee weken.
Die reis en het tijdsverschil (van maar 4,5 uur) hakte erin, dus gisteren en vandaag niet teveel ondernomen.
Gisteren het gebied rondom het hotel verkend waarbij we ontdekten dat de zee te onstuimig is om veilig te zwemmen. Gelukkig bood het kleine zwembadje uitkomst.
Vandaag een boottocht over een rivier gemaakt waarbij we bijzondere vogels en een amfibie achtige hebben gespot.
Nog sterkte drank gedronken (very good for your health, jaja) wat geoogst wordt uit een palmboom. Dit nog mogen aanschouwen. Een zestigjarige man snelde de boom in als een jonge kat en liet zien hoe dat bottelen en 'oogsten' in z'n werk ging.
De vismarkt was indrukwekkend. Qua stank, qua hoeveelheden heerlijke vis, qua zware werkzaamheden die mensen daar dagelijks moeten uitvoeren voor een schamel loon. Ook indrukwekkend hoe het fenomeen plastic hier de overhand heeft genomen en gezorgd heeft voor bergen (zwerf)afval.
Tot slot heerlijke verse vis gegeten; vanmiddag in een heerlijke curry en vanavond een mix van vanallesennogwat soorten vis, garnalen en een babykreeftje. Dat laatste klinkt dan weer wat zielig.
We verlaten morgen de kerstsfeer (wat zeer katholiek hier) en verruilen dit voor boeddhistische oorden.

Jannet

8 jaar na onze eerste grote familiereis naar Nieuw-Zeeland hebben we besloten om tijdens de kerstvakantie Sri Lanka te gaan verkennen. Inmiddels zijn onze kinderen 6, 9 en binnenkort is de oudste 12 jaar.